Pojken i randig pyjamas

Nu har jag sett på film! Jag såg på Pojken i randig pyjamas. Handling:
Bruno är en 8-årig pojke som bor ett bekvämt liv i Berlin under andra världskriget. Hans far är SS-officer, och detta leder till att han blir kallad till tjänst i koncentrationslägret Auschwitz och hans familj måste flytta dit. Uttråkad av den nya tillvaron börjar Bruno en dag ge sig ut på vandringsfärd i den närliggande skogen och där hittar han en jämnårig judisk pojke i randig pyjamas sittande bakom ett taggtrådstängsel, och en oväntad vänskap inleds.
Som ni kanske förstår är den väldigt hemsk. Efter filmen så pratade jag med min låtsas pappa om filmen och  andra världs kriget. Och då kom tårarna. Jag grät verkligen. jag kan nästan inte fatta att allt detta hänt på riktigt. Usch. :(


2012-03-30 @ 21:51:51 ♥ Random ♥ Permalink

Postat av: Lala902

OMG!

Jag vill också se den..

2012-04-01 @ 09:50:20
URL: http://msplalaa.blogg.se/



Ditt namn:
Random knapp!

Mail-adress: (bara jag ser den)

Din fina blogg:

Vad ville du ? ♥:

RSS 2.0